Tại khu vực Á Châu, nơi những xã hội còn nhiễm nặng nề căn bệnh chủ nghĩa quốc gia dân tộc, như Đại Hán, Đại Nhật Nhĩ Mãn, Đại Hàn, Đại Miên, Đại Malay, Đại Viêt v.v đang yên lắng bỗng một cao trào tái dấy động chủ nghĩa quốc gia dân tộc bùng nổ hàng loạt sau những tranh chấp biên giới lãnh thổ , đảo đá san hô....với những tuyên bố ấu trĩ kệch cỡm và hoang tưởng về "phần đất tổ tiên" của các lãnh đạo quốc gia.. Nghe cứ như ở nhà trẻ đầu phố...
Đồng thời ở Trung đông, nơi còn đầy những căn bệnh tôn giáo thần quyền cuồng tín bán khai, nơi những cuộc xung đột và đảo chính thoán vị được Mỹ và phương Tây đa diễn dàn dựng, lại đang tái diễn ở cường độ có thể sẽ kinh khủng hơn..Vì không chỉ chủ nghĩa quốc gia dân tộc đại Do Thái, Đại Syrian, Đại Hồi đang tái diễn mà nó còn được thổi mạnh hơn với chủ nghĩa thần quyền giáo chính của những nhóm Hồi Giáo, Thiên Chúa Giáo và Do Thái Giáo ..với những xung đột đang tái khởi đẫm máu nhân danh vì "ý chúa, ý trời, ý Alah"..
Ai đang lợi dưng sự kém cỏi lạc hậu tinh bầy đàn để tái quấy động những trò man rợ cổ điển ghê tởm ở thế kỷ 21 này???
Một tay "làm phim" người Mỹ, tại Cali, gốc "do thái" đã ghép nối những đoạn phim thành một "tập phim" có tên "Những Ngưòi Hồi Giáo Ngây Thơ" với nội dung người Thiên Chúa Giáo tố giác căm thù người Hồi Giáo, tố cáo giáp chủ Mohamed v.v đượct ung lên mạng . Nội dung phim đã khích động lòng CUỒNG TÍN U MÊ MAN RỌ của TÔN GIÁO, điền này không chỉ gây phẫn nộ và bạo động tại nhiều nơi có các nhóm Hồiu Giáo mà ngay cả tại những xã hội Thiên Chúa Giáo đối nghịch. Tại Lybia, những toán Hồi giáo quân sự từng được Mỹ Tây Phương ủng hộ trong cuộc chiến lật đổ Gaddafi đã tấn công tòa lãnh sự Mỹ tại Bangazi khiến chính viên đại sứ Mỹ bị giết cùng 4 nhân viên khác..
Cuộc điều tra sơ khỏi của nhiều phóng viên báo chí cho biết "tập phim" hoàn toàn không có thật, mà chỉ là một đoạn phim ráp nối những đoạn từ nhiều tập phim khác nhau, và được đổi tên đổi giọng và ghép âm với nội dung hoàn toàn khác .. với mục đích gây khích động lòng cuồng tín cực đoan , tạo căm phẫn và xung đột giữa các nhóm tôn giáo.
Theo tờ Guardian , Anh quốc, những diễn viên tài tử trong phim cho biết họ tham dự đóng phim khác với nội dung khác với nhũng lời đối thoại khác chứ không phải như "tập phim" được đưa lên mạng.
Vấn đề là Tại sao một đại sứ của một nước LỚN, đang CHIẾM ĐÓNG Lybia lại bị tấn công và giết một cách đễ dàng như vậy?
Tất cả được xếp đặt gâh căm phẫn xung đột .. để làm gì? phải chăng để Mỹ có cớ chính đáng thẳng tay trực tiếp "trách nhiệm điều hành" toàn bộ nước Lybia chăng?
Hiện nay Mỹ đã gửi thêm tầu chiến, quân đội, và máy bay không ngưòi lái đến Lybia và tuyên bố " sẽ không để thành quả giúp cách mạng lật đổ Gađdafi bị phá hoại" !!!!!!
Mystery deepens over US film linked to Benghazi protests
Cast say they were misled as evidence suggests film was post- dubbed and questions arise over funding and identity of director
The anti-Islamic video that inflamed mayhem in Egypt and Libya and triggered a diplomatic crisis is at the centre of a growing mystery over whether it is a real film – or was ever intended to be.
Initial reports about The Innocence of Muslims being a $5m production made by an Israeli-American director named Sam Bacile unravelled on Wednesday as ruins of the US consulate in Benghazi continued to smoulder.
Bacile – originally described as a California-based Jewish real estate developer – appeared to be a fake identity, and Hollywood could find no trace of his supposed feature-length attack on the prophet Muhammad. The blasphemous, 13-minute "trailer" posted online – a ramshackle compilation of scenes which depicted Muhammad as an illegitimate, murderous paedophile – was real, but there was growing doubt that a film existed.
The puzzle left the US and Arab world confronting the possibility the crisis was triggered, if not conjured, by a cheap trick. The one undisputed fact was that in July a video in English was posted on YouTube under the pseudonym "Sam Bacile". He entered his age as 75.
It comprised clumsily overdubbed and haphazardly-edited scenes. "Among the overdubbed words is 'Mohammed', suggesting that the footage was taken from a film about something else entirely. The footage also suggests multiple video sources — there are obvious and jarring discrepancies among actors and locations, " wrote Buzzfeed's Rosie Gray.
That analysis appeared to be bolstered when a statement in the name of cast and crew was issued, distancing them from the footage. "We are 100% not behind this film, and were grossly misled about its intent and purpose. We are shocked by the drastic re-writes of the script and lies that were told to all involved. We are deeply saddened by the tragedies that have occurred."
Cindy Lee Garcia, an actress from Bakersfield, California, who had a small role in the video, told Gawker she had no idea she was participating in an offensive spoof on the life of Muhammed when she answered an agency's casting call last summer. The script was titled Desert Warriors, she said, and contained no mention of Islam.
"It was going to be a film based on how things were 2,000 years ago. It wasn't based on anything to do with religion – it was just on how things were run in Egypt. There wasn't anything about Muhammed or Muslims or anything."
"It was going to be a film based on how things were 2,000 years ago. It wasn't based on anything to do with religion – it was just on how things were run in Egypt. There wasn't anything about Muhammed or Muslims or anything."
The character who on the YouTube clip was called Muhammad was in filming called "Master George," Garcia said. The words Muhammed and apparently all offensive references to Islam and Muhammed were dubbed afterwards.
The actor said she was horrified that four US embassy employees, including the ambassador, died in Benghazi. "I had nothing to do, really, with anything. Now we have people dead because of a movie I was in. It makes me sick."
She said the director, who went by the name Sam Bacile, claimed to be an Israeli real estate tycoon, but later told her he was Egyptian. He had white hair and spoke Arabic as well as English. He was keen that Master George – aka Muhmmad – be depicted in the worst possible light, she said.
Hollywood agencies said they had never heard of the film.
After a mob attacked the US compound in Benghazi, AP reported an interview with Bacile who said he was in hiding. He described himself as an Israeli-born Jewish writer. Israeli officials however said they had no record of such a person.
"Nobody knows who he is," Yigal Palmor, the spokesman for the Israeli foreign ministry, told the New York Times in a telephoned statement: "He is totally unknown in filmmaking circles in Israel. And anything he did — he is not doing it for Israel, or with Israel, or through Israel in any way." He added the filmmaker was "a complete loose cannon and an unspeakable idiot."
AP stood by its story. "We continue to report this story and gather new information to explain the origins of the movie and the individuals behind it," said AP spokesman Paul Colford. "More coverage to follow …"
Speculation centred on the possibility that Bacile was a member of Egypt's Orthodox Coptic Christian diaspora in the US. A self-described "consultant" on the film, Steve Klein, an insurance salesman from Hemet, California, gave interviewers conflicting details about Bacile and the film.
Klein, an author and anti-Islamic activist who claims to have led a "hunter-killer team" in Vietnam, was consistent in saying Bacile was not Jewish.
Jim Horn, a fellow anti-Islamic activist who knows Klein, told the Guardian Klein worked closely with expatriate Copts. "He's been helping them to stand up for themselves against Islamic terror in Egypt. That's what he does."
No comments:
Post a Comment