Sunday, October 26, 2014

QUAN ĐIỂM: Tự Do Tư Tưởng- Chủ Quyền Cá Nhân


"Quyền lực có hướng băng hoại và quyền lực tuyệt đối băng hoại tận cùng. Những vĩ nhân hầu như luôn luôn là những tên gian ác, ngay cả khi chúng dùng ảnh hưởng thôi chứ chưa cần quyền hạn" (Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely. Great men are almost always bad men, even when they exercise influence and not authority) Lord Acton.

Thế quyền hay Thần quyền đều băng hoại và bạo ngược phi nhân phẩm. Nhân loại đã chứng kiến không biết bao nhiêu cuộc chiến tranh lớn, nhỏ giữa các "vĩ nhân" trong các nhóm thế quyền (nhà nước) và thần quyền (giáo hội). Nạn nhân là tất cả những dân chúng tín đồ thế quyền và thần quyền.

(hình bên: Không có tự do tư tưởng, chẳng thể có cái gọi sáng suốt và chẳng có cái gọi là tự do công chúng mà không có tự do ngôn luận (Without freedom of thought there can be no such thing as wisdom & no such thing as publick liberty without freedom of speech, Benjamin Franklin, 1722.)

Hiện nay cả hai cuộc chiến thế quyền và thần quyền đang diễn tiến một cách rộng mở toàn cầu. Đặc biệt là cuộc thánh chiến tiệm tiến tấn công quyền tự do tư tưởng, mà nếu không cẩn trọng nhiều người yêu tự do sẽ bị sa bẫy và vô hình chung vi phạm nhân quyền của nhiều người khác và của chính họ.

Trong những năm gần đây, với lý cớ chống khủng bố cực đoan, các nhà nước Âu Mỹ đã và đang tiến hành dùng sợ hãi của quần chúng tiếp nhau ăn khớp tung ra những luật lệ tưởng là chỉ nhắm vào khối người Hồi giáo, mà thực chất là xâm phạm quyền tự do tư tưởng và ngôn luận của mọi người.

Sau Snowden bị lưu vong và lên án, tại Hội Đồng LHQ 2014, thủ tướng Anh tuyên bố bất cứ ai chất vấn lên án nhà nước chính phủ đều nguy hiểm như ISIL (http://www.storyleak.com/british-citizen-hands-himself-in-to-scotland-yard-after-pm-cameron-statements-to-un-general-assembly/)

Tại Mỹ, những ai có khả năng nhìn thấu những âm mưu thủ đoạn của nhà nước đòi hỏi dân quyền đều bị lấp lửng qui vào thành phần có tư tưởng cực đoan nguy hiểm như "khủng bố" (Spy Files | American Civil Liberties Union) đều bị thường xuyên rình mò theo dõi và bị sách nhiễu. Nhưng dẫu sao, những người này vẫn được dư luận quần chúng và một số điều khoản pháp luật bênh vực.

Người Hồi giáo bị đối xử tàn tệ và sỉ nhục hơn, hầu như chẳng còn mấy ai bênh vực nhân quyền cho họ. Không chỉ từ quyền chính nhà nước, mà ngay quần chúng nói chung do bị sa bẫy sợ hãi thiếu kém hiểu biết- đang bị lôi kéo vào cuộc "thánh chiến tiệm tiến" của bọn nhà nước và lãnh đạo tôn giáo ngầm tiến hành.

Tại Âu châu, đang nối đuôi nhau ban hành luật ngăn cấm và chèn ép xúc phạm người Hồi giáo, vi phạm  nhân quyền và xúc phạm nhân phẩm của họ với những cấm đoán những cách trang phục của họ.1-Burqa bans already in place in many countries-2-Europe grapples with whether to ban Muslim burqas.

Riêng tại Úc, người phụ nữ  Hồi giáo bị quây khu ngồi riêng khi vào thăm quốc hội tại thủ đô Canbera -3-Parliamentary burqa rules 'treat Muslim women as second class.

Chúng ta cần có những hiều biết căn bản về vấn đề này để không sa bẫy trở thành tay sai gián tiếp cho quyền lực vi phạm nhân phẩm nhân quyền đồng loại của chúng ta và của chính chúng ta.

Tất cả mọi tín lý, tín lý quyền chính chủ nghĩa quốc gia, hay tín lý tôn giáo, hoặc nhỏ như cái gọi là "văn hóa" đều được tùy nghi diễn giải theo quan điểm riêng từng người, từng nhóm người từ ngay trong tại một xã hội đến giữa các xã hội.

Đó là lý do tại sao tư tưởng Marx có năm bẩy phái; Khổng giáo bốn năm bè; Phật giáo một mớ tông phái; Thiên chúa giáo thì hàng ngàn giáo hội, và Hồi giáo cũng không là ngoại lệ.. cách tổ chức cách hành xử thể hiện mỗi nơi khác nhau không nhiều, thì cũng ít.

Tam quyền phân lập, nguyên lý là vậy, nhưng tổ chức thể hiện tiến trình hành xử cũng không thuần nhất giống nhau. Chỉ có cấu kết lạm dụng thì chẳng khác biệt.

Xuống đến văn hóa lại càng khác. Quan điểm hôn nhân, nghi thức cưới hỏi, cho dù cùng gốc cũng cứ khác biệt và bị lạm dụng tùy từng nhóm người địa phương. Như Việt bắt chước từ Tầu rồi dần dần biến thái khác đi. Hiện nay hầu như mọi nơi ,trừ một số xã hội khép kín, cô lập, đều ảnh hưởng một số trang phục nghi thức hôn nhân cởi mở từ Âu Mỹ v.v

Một điểm khác biệt nho nhỏ, hoặc lớn tùy cách nhìn, nhưng quan trọng: tôn giáo thuộc lãnh vực niềm tin riêng tư (private matter), là chủ quyền tư duy cá nhân, hội đoàn; Và như vậy ngoài cách diễn giải khác biệt từ kinh Koran chung của họ, nó cũng còn cưu mang tính địa phương "văn hóa" khác biệt.

Chẳng hạn như vấn đề trang phục phụ nữ Hồi bắt nguồn từ trong kinh Koran vịnh rằng: "và không phô bày trang sức của họ" (and not to show off their adornment…’ (An-Nur: 31) hoặc như "hãy bảo những tín nam ăn mặc khiêm tốn và hãy bảo tín nữ ăn mặc khiên tốn (Tell the believing men to LOWER THEIR GAZE…) và (Tell the believing women to LOWER THEIR GAZE…) Hijab, Why?   Và đó là lý do phụ nữ Hồi giáo thường trang phục có quấn khăn che phủ "nhan sắc ngoại hình" của họ.  Tuy nhiên, cũng như các tôn giáo khác, mỗi nơi, mỗi nhóm diễn giải khác nhau, tùy vào kẻ lãnh đạo cũng như tín đồ tự nguyện chọn lựa.  Nhưng nếu giáo quyền và thế quyền nhập một như Taliban, Iran, Brunei, Arab Saudi v.v nó trở thành bạo ngược cưỡng ép man rợ như nguyên lý quyền tự do, nguyên lý nhân quyền dân sự (publik liberty) bị nhập với thế quyền nhà nước đã trở thành phi nhân phẩm nhân quyền, dân quyền như đang xảy ra khắp Âu Mỹ- Ngay việc dùng luật CẤM ĐOÁN SINH HOẠT THỂ HIỆN TÍN NGƯỠNG PHONG TỤC của phụ nữ Hồi giáo là một điển hình!




Cho nên chúng ta mới thấy phụ nữ hồi giáo trang phục và che khăn khắp nơi không giống nhau. Có nơi, có người che hết cả thân thể, có nơi, có người chừa mắt, có nơi chừa mặt, có nơi, có người gần như không che; có nơi mặc quần âu phục, và có nơi chẳng cần che. Như ở Việt Nam  phụ nữ Hồi giáo chỉ đội khăn như đàn bà Việt vấn khăn mỏ quạ , hay phụ nữ Tây quấn khăn đầu che gió làm dáng vậy thôi v.v Và tất cả thành THÓI QUEN- rồi như bao nhiêu thói quen tạo thành THOẢI MÁI, bỏ đi khó chịu! Dĩ nhiên trừ khi bị cưỡng ép bằng bạo lực thường trực!

Sự khác biệt áp đặt, cũng như sự chọn lựa trang phục tôn giáo - văn hóa này, khác biệt giữa những nhóm người, cá nhân ở giữa các xã hội và trong từng quốc gia có Hồi giáo. Thổ Nhĩ Kỳ khác Palistan, khác Ấn Độ, Ả Rập Saudi khác Indonesia, khác Malaysia, khác Trung Quốc, khác Việt Nam v.v (hình bên: phụ nữ Hồi giáo tại Việt Nam- chẳng khác gì các bà năm Sađéc , Bến Tre)



Vấn đề còn lại cần giải quyết đó là TỰ NGUYỆN hay CƯỠNG ÉP ĐE DỌA.

Chúng ta lên án chống mọi hình thức CƯỠNG ÉP, ĐE DỌA, không chỉ riêng trong lãnh vực TÔN GIÁO, NHÀ NƯỚC CHÍNH TRỊ, mà ngay cả những thứ cưỡng ép trong cái gọi là VĂN HÓA nếp sống riêng tư- khi đã phải cưỡng ép nó không còn tính chân thiện mỹ, phục vụ thăng hoa giá trị đời sống hạnh phúc con người. Nó trở thành là công cụ của quyền lực gian manh gây tác hại đến phát triển tư duy trí tuệ, nhân phẩm chủ quyền con người .

Nhưng đồng thời, chúng ta cũng phải có trách nhiệm bảo vệ nguyên lý quyền TỰ NGUYỆN chọn lựa hành xử niềm tin, dù nó khác biệt với chúng ta, và ngay cả khi sự tự nguyện này đi từ sự chưa hiểu biết. Vì đó là tự do tư duy, tư do truy tìm hạnh phúc cá nhân- gọi là quyền thể hiện "văn hóa". Văn hóa chỉ là hành xử biểu hiện của nhận thức. Họ nhận thức đến đâu họ tự nguyện biểu hiện đến đó. Cho đến khi nhận thức đổi thay, thì "văn hóa" tự nguyện thay đổi. Điều này là CHỦ QUYỀN TỰ QUYẾT, nhân quyền tự do của tất cả mọi cá nhân.

Ngược lại, khi chúng ta thiếu hiểu biết, nông cạn và nông nổi vào hùa ủng hộ những hành động cưỡng ép người khác thay đổi quan niệm sống "văn hóa-tín ngưỡng"của họ khác chúng ta bằng bạo lực luật, chính chúng ta không chỉ vi phạm, xúc phạm nhân quyền nhân phẩm của người khác, mà còn vi phạm xúc phạm ngay chúng ta! Vi phạm ngay chính nguyên lý tự do và nguyên tắc dân chủ, bình đẳng. Vì khi bọn gian manh quyền chính nhân danh tập thể xã hội dùng BẠO LUẬT của đa số xâm phạm quyền riêng tư chọn lựa, tự do tư duy và tín ngưỡng của kẻ khác thành công, thì chúng nó sẽ quay bạo lực vào chính chúng ta, như đã và đang tiến hành! Nó cứ nhân danh "dân chủ đa số", một loại bạo ngược khoác áo dân chủ nhân quyền, như Jefferson nhận định:
Tất cả đều sẽ phải nhớ nguyên lý linh thiêng này, rằng dù nguyện vọng của đa số lúc nào cũng thắng, nguyện vọng đó phải chính đáng và hữu lý; rằng thiểu số cũng sở hữu những quyền bình đẳng của họ mà luật công bằng phải bảo vệ, mà nếu vi phạm đó sẽ chính là áp bức (All, too, will bear in mind this sacred principle, that though the will of the majority is in all cases to prevail, that will to be rightful must be reasonable; that the minority possess their equal rights, which equal law must protect, and to violate would be oppression) -Thomas Jefferson nhà cách mạng dân chủ, tổng thống Mỹ.Jefferson's First Inaugural Address)
Hành xử này nó đi từ cảm tính chúng ta nghĩ rằng chúng ta tốt hơn, đúng hơn cho nên chúng ta có cái quyền cưỡng buộc người khác. Ai cho chúng ta cái quyền đó? Chẳng qua là tính BẠO NGƯỢC từ sự cưỡng từ đoạt lý của KẺ CÓ BẠO LỰC mà thôi!

Chúng ta có nhận ra rằng ngay hôm nay, chính chúng ta đang bị bọn thiểu số quyền chính cấu kết với tập đoàn lợi nhuận gieo rắc SỢ HÃI, KHỦNG HOẢNG để gây chia rẽ quần chúng, rồi tước đoạt đủ thứ tự do nhân danh tập thể, an ninh quốc gia chăng? Và mỉa mai thay, chúng nó, một bọn thiểu số kém tuệ tâm, bạo ngược tâm thần (psychopath) lại ra quyền qui định cưỡng ép ngay cả những tự do nhỏ nhặt cá nhân như thực phẩm ăn uống, quần áo ăn mặc, xây cất nhà cửa, sơn màu xe cộ, giải trí , sách báo, phim ảnh, nhạc họa, vui chơi cờ bạc v.v nhất nhất đều phải tuân thủ những qui lệ do chúng đặt ra, nhân danh vì bảo vệ chúng ta! Chúng coi chúng ta như một lũ ngu ngục, bầy con cái, tệ hơn là nô lệ của chúng nó, ngu ngơ không biết gì phải nương, chờ chúng nó cắt đặt! Chúng đang nhân danh bảo vệ đời sống cho chúng ta bằng cách... bắt chúng ta, anh em, hàng xóm chúng ta, rình mò, tố cáo lẫn nhau, và cùng vác thân đi chết cho chúng nó trong những cuộc chiến tranh gây hấn từ sự dối trá lừa đảo, để con cháu chúng nó diễn văn lập tượng đài, và chất hàng ngàn tỉ trong ngân hàng!

Nếu chúng ta không tỉnh táo, lên tiếng bênh vực CÁI QUYỀN TỰ DO TƯ TƯỞNG, CHỦ QUYỀN TỰ QUYẾT CÁ NHÂN của những người Hồi giáo hôm nay, dù họ khác biệt chúng ta, chỉ vì có những kẻ tàn bạo nhân danh tín ngưỡng, thì chính chúng ta cũng đang tiếp tay cho những kẻ bạo ngược nhân danh tự do dân chủ. Chúng ta đang trở lại thành bạo chúa, thành cái giáo hội Vatican thời trung cổ tôn giáo pháp đình, và chẳng khác gì Taliban, thánh quốc, thánh tụ ISIL và các bọn nhà nước hôm nay.
"Tôi không đồng ý với điều bạn nói, nhưng Tôi sẽ bảo vệ đến chết cái quyền được nói điều đó của bạn. (I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it. Voltaire)
Nguyên lý tự do, chủ quyền con người nó mở rộng đa phương và của tất cả mọi người, không phải chỉ dành riêng cho chúng ta, phe nhóm chúng ta. Chỉ đơn giản thế thôi!

Nhân Chủ
nkptc

NGUỒN THAM KHẢO THÊM

British Citizen Turns Himself In To Scotland Yard After PM Cameron’s Inflammatory UN Speech

Michael Thomas
by
October 1st, 2014
Updated 10/04/2014 at 6:56 am
“Britain’s Prime Minister David Cameron Says “Non-Violent Conspiracy Theorists” Are Just As Dangerous As ISIS”
“David Cameron told the U.N. that “non-violent extremism” is just as dangerous as terrorism and must be eradicated using all means at the government’s disposal.
He references 9/11 and 7/7 Truthers as examples of the type of extremism that must be dealt in a similar fashion to ISIS.
If you thought Obama’s War is Peace speech to the U.N. was creepy, wait until you get a load of this.
Cameron is officially announcing a the plan to use a full assault on dissenting views.”[1]

David Cameron Offends Every Seeker Of 9/11 And 7/7 Truth

When the Prime Minister of the ‘United’ Kingdom uses the bully pulpit of the United Nations General Assembly to browbeat the community of nations to squash reasonable and necessary inquiry into 9/11 Truth, something is very wrong.

9/11 TRUTH GOES NUCLEAR: Massive Download In Progress
Truly, only someone with something to hide would ever make such a foolhardy proclamation.
Actually, only someone who is extremely desperate to protect his masters would ever use such an international platform to utter such patently false nonsense.
Undoubtedly, it is time for Cameron to go. He is no longer suitable for public office, not that he ever was.
The people of the UK really ought to respond to this highly revelatory moment and seize it.  Highly provocative and offensive though his statements were, they are a gift to those who see the opportunity to clean house in Parliament.  Isn’t that what the Scots really wanted to do — get the heck out of Parliament, so hopeless is that house of disorder.
Cameron has not only exposed himself, he has exposed the entire Anglo-American power structure which was directly and indirectly involved in the 9/11 false flag attacks on America. Likewise, he has demonstrated an aggressive approach to further covering up the British-made tragedy known as the London 7/7/05 bombings, another false flag operation.

UK Prime Minister David Cameron Blows All 8 Gaskets In The World’s Biggest Public Square

One would think the Prime Minister would exercise some degree of good judgement when speaking to every nation in the world.  No, he somehow decides to blow all 8 gaskets while the wheels are coming off the Anglo-American Axis coverup of the real 9/11 conspiracy.
There’s no question that 2014 has seen the greatest amount of high integrity revelation regarding the 9/11 false flag attacks on New York City and Washington, DC.  So much of the recent 9/11 data dumps have revealed the UK’s role in the coverup, that surely Cameron and his Oxford cronies are starting to feel the heat.
9/11: Russia Presents Evidence Against US, UK And Israel Co-Conspirators
Of course, there is also the 7/7/05 London bombings to contend with.  The massive coverup of another false flag operation overseen, conducted and covered up variously by MI5, MI6, Scotland Yard and the Metropolitan Police Service is now beginning to unravel — BIG time!  What else is PM Cameron to do?  Especially when many of the major players in the 7/7 event are still prominently situated in their positions of power throughout the British establishment.
There is so much at stake concerning the ‘necessary’ continuation of both coverups (9/11 & 7/7) that it is understandable why Cameron would blow all 8 gaskets in living color … on every TV channel … and on every digital device that was connected to his UN speech.   That’s a LOT of reach.  Which means that a lot of viewers/listeners have either seen or heard his outrageous and insulting declaration.
British Citizen Turns Himself In To Scotland Yard After Cameron’s Unacceptable Statements To UN General Assembly
In response to Cameron’s new endeavor to quell any and all dissent related to the ‘official’ government narratives regarding both the 9/11 and 7/7 false flag attacks, a British citizen has courageously stepped forward. The following video documents Nick Kollerstrom’s extraordinary initiative to hand himself into Scotland Yard.
Nick Kollerstrom Takes the ‘Hand Yourself In’ Challenge At Scotland Yard
“Explaining his actions to the Press TV correspondent in London, Kollerstrom said, “David Cameron has redefined terrorism at the UN to include people, who believe that the London bombings involve government complicity, were to some degree arranged, which I certainly do believe, and I’ve published a book on the subject and also I believe that 9/11 was an inside job. I do think Islamic nations are being selectively targeted, it’s perfectly obvious, and if the police force are going by his directive what constitutes terrorism, it seems to me that they need to arrest me.”[2]
Conclusion
When the official government position assumes such an aggressive posture toward those who only wish to ascertain the truth about major historical events; in fact, earth-shattering and life-altering terrorist attacks, something is VERY wrong indeed!
Michael Thomas
October 1, 2014
StateoftheNation2012.com

Read more: http://www.storyleak.com/british-citizen-hands-himself-in-to-scotland-yard-after-pm-cameron-statements-to-un-general-assembly/#ixzz3HIlBdE8T

The Avalon Project at Yale Law School

Thomas Jefferson First Inaugural Address

First Inaugural Address

March 4, 1801

FRIENDS AND FELLOW-CITIZENS,

Called upon to undertake the duties of the first executive office of our country, I avail myself of the presence of that portion of my fellow-citizens which is here assembled to express my grateful thanks for the favor with which they have been pleased to look toward me, to declare a sincere consciousness that the task is above my talents, and that I approach it with those anxious and awful presentiments which the greatness of the charge and the weakness of my powers so justly inspire. A rising nation, spread over a wide and fruitful land, traversing all the seas with the rich productions of their industry, engaged in commerce with nations who feel power and forget right, advancing rapidly to destinies beyond the reach of mortal eye -- when I contemplate these transcendent objects, and see the honor, the happiness, and the hopes of this beloved country committed to the issue and the auspices of this day, I shrink from the contemplation, and humble myself before the magnitude of the undertaking. Utterly, indeed, should I despair did not the presence of many whom I here see remind me that in the other high authorities provided by our Constitution I shall find resources of wisdom, of virtue, and of zeal on which to rely under all difficulties. To you, then, gentlemen, who are charged with the sovereign functions of legislation, and to those associated with you, I look with encouragement for that guidance and support which may enable us to steer with safety the vessel in which we are all embarked amidst the conflicting elements of a troubled world.
During the contest of opinion through which we have passed the animation of discussions and of exertions has sometimes worn an aspect which might impose on strangers unused to think freely and to speak and to write what they think; but this being now decided by the voice of the nation, announced according to the rules of the Constitution, all will, of course, arrange themselves under the will of the law, and unite in common efforts for the common good. All, too, will bear in mind this sacred principle, that though the will of the majority is in all cases to prevail, that will to be rightful must be reasonable; that the minority possess their equal rights, which equal law must protect, and to violate would be oppression. Let us, then, fellow-citizens, unite with one heart and one mind. Let us restore to social intercourse that harmony and affection without which liberty and even life itself are but dreary things. And let us reflect that, having banished from our land that religious intolerance under which mankind so long bled and suffered, we have yet gained little if we countenance a political intolerance as despotic, as wicked, and capable of as bitter and bloody persecutions. During the throes and convulsions of the ancient world, during the agonizing spasms of infuriated man, seeking through blood and slaughter his long-lost liberty, it was not wonderful that the agitation of the billows should reach even this distant and peaceful shore; that this should be more felt and feared by some and less by others, and should divide opinions as to measures of safety. But every difference of opinion is not a difference of principle. We have called by different names brethren of the same principle. We are all Republicans, we are all Federalists. If there be any among us who would wish to dissolve this Union or to change its republican form, let them stand undisturbed as monuments of the safety with which error of opinion may be tolerated where reason is left free to combat it. I know, indeed, that some honest men fear that a republican government can not be strong, that this Government is not strong enough; but would the honest patriot, in the full tide of successful experiment, abandon a government which has so far kept us free and firm on the theoretic and visionary fear that this Government, the world's best hope, may by possibility want energy to preserve itself? I trust not. I believe this, on the contrary, the strongest Government on earth. I believe it the only one where every man, at the call of the law, would fly to the standard of the law, and would meet invasions of the public order as his own personal concern. Sometimes it is said that man can not be trusted with the government of himself. Can he, then, be trusted with the government of others? Or have we found angels in the forms of kings to govern him? Let history answer this question.
Let us, then, with courage and confidence pursue our own Federal and Republican principles, our attachment to union and representative government. Kindly separated by nature and a wide ocean from the exterminating havoc of one quarter of the globe; too high-minded to endure the degradations of the others; possessing a chosen country, with room enough for our descendants to the thousandth and thousandth generation; entertaining a due sense of our equal right to the use of our own faculties, to the acquisitions of our own industry, to honor and confidence from our fellow-citizens, resulting not from birth, but from our actions and their sense of them; enlightened by a benign religion, professed, indeed, and practiced in various forms, yet all of them inculcating honesty, truth, temperance, gratitude, and the love of man; acknowledging and adoring an overruling Providence, which by all its dispensations proves that it delights in the happiness of man here and his greater happiness hereafter -- with all these blessings, what more is necessary to make us a happy and a prosperous people? Still one thing more, fellow-citizens -- a wise and frugal Government, which shall restrain men from injuring one another, shall leave them otherwise free to regulate their own pursuits of industry and improvement, and shall not take from the mouth of labor the bread it has earned. This is the sum of good government, and this is necessary to close the circle of our felicities.
About to enter, fellow-citizens, on the exercise of duties which comprehend everything dear and valuable to you, it is proper you should understand what I deem the essential principles of our Government, and consequently those which ought to shape its Administration. I will compress them within the narrowest compass they will bear, stating the general principle, but not all its limitations. Equal and exact justice to all men, of whatever state or persuasion, religious or political; peace, commerce, and honest friendship with all nations, entangling alliances with none; the support of the State governments in all their rights, as the most competent administrations for our domestic concerns and the surest bulwarks against antirepublican tendencies; the preservation of the General Government in its whole constitutional vigor, as the sheet anchor of our peace at home and safety abroad; a jealous care of the right of election by the people -- a mild and safe corrective of abuses which are lopped by the sword of revolution where peaceable remedies are unprovided; absolute acquiescence in the decisions of the majority, the vital principle of republics, from which is no appeal but to force, the vital principle and immediate parent of despotism; a well-disciplined militia, our best reliance in peace and for the first moments of war till regulars may relieve them; the supremacy of the civil over the military authority; economy in the public expense, that labor may be lightly burthened; the honest payment of our debts and sacred preservation of the public faith; encouragement of agriculture, and of commerce as its handmaid; the diffusion of information and arraignment of all abuses at the bar of the public reason; freedom of religion; freedom of the press, and freedom of person under the protection of the habeas corpus, and trial by juries impartially selected. These principles form the bright constellation which has gone before us and guided our steps through an age of revolution and reformation. The wisdom of our sages and blood of our heroes have been devoted to their attainment. They should be the creed of our political faith, the text of civic instruction, the touchstone by which to try the services of those we trust; and should we wander from them in moments of error or of alarm, let us hasten to retrace our steps and to regain the road which alone leads to peace, liberty, and safety.
I repair, then, fellow-citizens, to the post you have assigned me. With experience enough in subordinate offices to have seen the difficulties of this the greatest of all, I have learnt to expect that it will rarely fall to the lot of imperfect man to retire from this station with the reputation and the favor which bring him into it. Without pretensions to that high confidence you reposed in our first and greatest revolutionary character, whose preeminent services had entitled him to the first place in his country's love and destined for him the fairest page in the volume of faithful history, I ask so much confidence only as may give firmness and effect to the legal administration of your affairs. I shall often go wrong through defect of judgment. When right, I shall often be thought wrong by those whose positions will not command a view of the whole ground. I ask your indulgence for my own errors, which will never be intentional, and your support against the errors of others, who may condemn what they would not if seen in all its parts. The approbation implied by your suffrage is a great consolation to me for the past, and my future solicitude will be to retain the good opinion of those who have bestowed it in advance, to conciliate that of others by doing them all the good in my power, and to be instrumental to the happiness and freedom of all.
Relying, then, on the patronage of your good will, I advance with obedience to the work, ready to retire from it whenever you become sensible how much better choice it is in your power to make. And may that Infinite Power which rules the destinies of the universe lead our councils to what is best, and give them a favorable issue for your peace and prosperity.
Inaugural Speeches Page

No comments:

Post a Comment